Reviews bij Restaurant d'Olifant

2.4 · 473 reviews
Review schrijven

Beoordelingsverdeling

1⭐
1 (20%)
2⭐
2 (40%)
3⭐
1 (20%)
4⭐
1 (20%)
5⭐
0 (0%)
Filter:

Thirza van der Kroft

Google review · 4 weken geleden

Jeetje wat was dit een afknapper. Na een bon op social deal gekocht te hebben gingen we vol enthousiasme heen. 'Onbeperkt genieten' kan je hier niet, we hebben maar 7 gerechtjes gehad in de 3.5 uur toen we daar zaten en toen ging de keuken dicht. En de grootte van de gerechtjes sloeg echt nergens op, net als de bijgerechten die je nog extra moest kopen voor €2. Die kan je elke gang wel nemen om het idee te hebben dat je iets gegeten hebt. €50-€52 waren wij per persoon kwijt uiteindelijk. Dan zijn er veel betere all you can eat restaurants of fatsoenlijke 3 gangen menu's waar je wél van vol zit. Zoveel geld en met honger naar huis kan echt niet. Ik had eigenlijk nog meer foto's moeten maken maar ik ben dit door alle verbazing gewoon vergeten.

Janneke Voormolen

Google review · 1 maand geleden

Ik had een bon gehad van mijn kinderen voor moederdag, aangezien we er met de hele familie anderhalf jaar geleden hadden gegeten en dit was uitermate goed bevallen! Viel het nu zo verschrikkelijk tegen!! Spareribs krijg je 2 mini stukjes en smaakte echt niet lekker(leek wel zo, van de diepvries aldi te komen) bijgerechten waar je 2€ voor moet betalen wat waardeloos was. Je mocht maar 1 ding per keer en als je nieste was het weg. Varkenshaas die niet naar varkenshaas smaakte. Biefstuk rauw en niet lekker. En ga zo maar door. Ik ben een fijnproever, I know, maar dit was zo slecht dat zelfs mijn man het niet te eten vond. Na 3 dingen zijn we weg gegaan. Wat je op de foto's ziet was wat wij met kerst kregen, wat wij nu kregen was 1 of andere supermarkt troep. Personeel niks over te klagen! Heel lief.

Calvin Trieu

Google review · 2 maanden geleden

Helaas moet ik een negatieve review achter laten. Personeel was heel vriendelijk. Maar het eten was allemaal maar matig. Telkens werd ik weer teleurgesteld over wat ik bestelde. Eigenlijk kreeg je nooit hetgene wat je hebt besteld. De carpaccio was een soort runderham, de sashimi was gerookte zalm, de steaktartaar was niet normale tartaar, de tuna tataki was een soort gemarineerde bruine tonijn. Al met al je krijgt eigenlijk nooit wat je verwacht. Het eten was dan ook redelijk matig. Porties waren klein en de menu om 3, 4 porties of all you eat te nemen is eigenlijk onnodig, want je moet altijd meer dan 5 porties nemen, behalve als je een kind bent. Voor wat je kreeg was het eigenlijk veel te prijzig.

Max Erea

Google review · 4 maanden geleden

D’Olifant in Heerhugowaard is een restaurant met een uniek concept, maar de uitvoering laat op sommige punten te wensen over. Het decor is leuk, al had hier en daar nog wat netter afgewerkt mogen worden. Wat meteen opviel, was het vriendelijke en professionele personeel. De service was goed, maar ondanks dat het niet heel druk was, moesten we vrij lang wachten op het eerste gerecht na het brood en de soep. Het restaurant probeert zowel een culinair restaurant als een all-you-can-eat concept te zijn, vergelijkbaar met La Cubanita. Dit zorgt echter voor een verwarrende balans: de presentatie en uitstraling zijn culinair, terwijl het concept draait om kleine hapjes die je per ronde bestelt. Hierdoor voelt het soms alsof het restaurant tussen twee stijlen in blijft hangen. De smaak van het eten was prima, maar er werd in bijna elk gerecht opvallend veel peper gebruikt, waardoor alles vrij pittig werd. Daarnaast was er veel extra decoratie op de borden, wat de basis van het gerecht soms overschaduwde. Zo werden vleesgerechten geserveerd met een flinke hoeveelheid mini-groenten, die ik uiteindelijk grotendeels liet liggen. Bij de steak moest ik echt zoeken naar de dun gesneden stukjes vlees die verstopt lagen onder een berg garnituur. Het bestelproces was een ander punt van verbetering. Waar veel vergelijkbare concepten werken met een QR-code, gebruikt D’Olifant nog een ouderwets systeem waarbij je een papieren lijst afvinkt en in een houdertje plaatst. Dit systeem werkte niet altijd vlekkeloos; meerdere keren werd het houdertje vergeten terug te zetten, waardoor we zelf de bediening erop moesten wijzen. Een digitaal systeem zou niet alleen efficiënter zijn voor de keuken, maar ook milieuvriendelijker. Al met al was de ervaring bij D’Olifant prima, maar er zijn duidelijke verbeterpunten. De bediening en sfeer zijn goed, het eten is smakelijk, maar de balans tussen concept en uitvoering is nog niet helemaal gevonden. Eindcijfer: 6.8/10

Kimberley Hammenga

Google review · 9 maanden geleden

Ik probeerde van te voren contact op te nemen met dit restaurant via de mail, nooit een reactie gekregen. Dan maar gewoon reserveren via het online systeem dat werkt prima maar toch benieuwd wat we gaan aantreffen bij een restaurant dat niet op de mail reageert. Het restaurant ziet er gezellig uit, we vonden het wel vrij donker en zagen om ons heen gedurende de avond steeds mensen de kaart lezen met hun zaklamp. Zelf heb ik de zaklamp een paar keer gepakt om te kunnen zien wat er precies op mijn bord lag. De bediening was ruim aanwezig, heel erg sympathiek en kwam voldoende langs aan de tafel. Wel begonnen we te merken dat naarmate de avond vorderde het ook drukker begon te worden voor de keuken, we moesten steeds langer wachten op de gerechtjes. Je kunt elke ronde maar 1 gerechtje bestellen en omdat het dus telkens wat langer duurde hadden we op zich nog wel wat gelust, vooral mijn man (we zijn 3,5 uur in het restaurant geweest, zou toch wel genoeg moeten zijn zou je denken). De gerechtjes waren lekker maar niet heel bijzonder van smaak en kwaliteit. Al met al hebben we lekker gegeten. Als we uit de buurt kwamen waren we misschien nog een keer terug gegaan maar voor een uur rijden vonden we het niet bijzonder genoeg.

Restaurant d'Olifant

473 reviews
  • Middenweg 55, 1703 RB Heerhugowaard, Nederland
  • 072 571 1818