Reviews bij Van der Valk Hotel Heerlen
Beoordelingsverdeling
Johannes Weishaupt
Google review · 2 weken geledenGoede van der Valk hotel. Kamers schoon en goed , balie medewerkers helpen goed bij alles. Restaurant eten goed alleen heeft de bediening meer oog voor elkaar dan voor klanten en als er iemand binnenkomt die vaker komt worden de gasten vooral met voorrang behandeld. Dit zijn wij niet gewoon bij een van der Valk. Maar toch een goede verblijf gehad.
Sander Faas
Google review · 1 maand geledenNiet overnacht, maar gedineerd in het restaurant en dat viel tegen. Tot tweemaal toe werden verkeerde hoofdgerechten bezorgd en op de desserts moesten we drie kwartier wachten. De schuld werd gegeven aan 'het nieuwe systeem'. Onze desserts waren wel ingevoerd, maar niet doorgezet naar de keuken. Het grootste minpunt vond ik de risotto. Daarbij staat op de menukaart tussen haakjes 'voorgerecht', dus voor de zekerheid gevraagd of het ook als hoofdgerecht kan. Het stond immers niet in de sectie voorgerechten maar bij de hoofdgerechten op de kaart (superlogisch). De serveerster: 'Ja hoor, dat is een hoofdgerecht.' Vervolgens kregen we een bordje risotto dat in vijf happen op was. Om de ervaring compleet te maken, bleek de rekening uiteindelijk ook niet te kloppen.
Maikel van Loon
Google review · 1 maand geledenDit hotel van van de Valk gaat al bijna een halve eeuw mee, en dat is eigenlijk bijna nergens terug te zien! Keurige styling en moderne uitstraling door het hotel en restaurant heen. Ontvangst viel niets op aan te merken, verliep vlot en netjes. Kamer was ruim met goed uitzicht. Ruime badkamer en ruime keuze aan basisvoorzieningen. Even wennen; geheel open badkamer, zonder deur. Ook geen slot op het toilet bijvoorbeeld, ook niet op de 4 persoons-kamer. Helaas niet bij elk bed een stopcontact aanwezig, puntje van aandacht. Hoe goed het hotel, wat een domper het restaurant… ‘Even’ wat drinken werd bezoek wat langer duurde… blijkbaar mag ook bijna niemand van het personeel je helpen als het ging om betalen; klein uur waren we verder na vragen van de rekening. In de avond tafel geboekt in het restaurant; op naar de herkansing na onze eerste indruk in de middag. Tevergeefs helaas… 18:30 uur aan tafel; ruim 45 minuten later had pas iedereen zijn of haar eerste drankje, absurd. Er werd gekozen voor een menu, wat ook wel praktisch was ivm gezelschap en kinderen. Voor en hoofdgerecht gekozen maar bij het opnemen werd ook verplicht om al direct keuze te maken voor een dessert; meer dan bijzonder! Een lange tijd wachten voordat het voorgerecht zich aandiende, klein uur waren we weer verder. In de tussentijd nog een flesje wijn besteld, maar daar moesten we (weer) de bediening aan herinneren helaas; vergeten. Het bedienend personeel nam het niet zo nou. Men had vaak meer oog voor elkaar dan voor hun gasten. Zeer vervelend, ongeveer 4 uur aan tafel voor maar 3 gangen. En dat met kleine kinderen aan tafel en een niet vol restaurant. Vragen als “zou er wellicht iets meer tempo in kunnen ivm kinderen” werden meer als lastig ervaren dan dat er begrip voor was. Sturing aan de jonge bediening bleek een gebrek… teleurgesteld in alle opzichten. Voor de keuken; voor en hoofdgerecht waren lekker op een uitzondering na. Medium-rare kwam bijvoorbeeld nagenoeg doorbakken op tafel… Dessert deed niet aan de verwachtingen; items op het bord welke nergens te vinden waren op de kaart en ingrediënten welke je wel verwacht had bleken te ontbreken. En ook hier; onnoemelijk lang wachten op de rekening… Drankje na het diner in de bar; was gezellig druk maar niet veel later na het arriveren van ons drankje; plotseling werd ineens de rekening gepresenteerd! Huh? Tja, we gaan zo sluiten… (zonder vooraankondiging..) Hotel; zeker voor herhaling vatbaar! Restaurant; nooit meer. Jammer!
Anja Van der Ven
Google review · 3 maanden geledenSlechte ervaring in de hotelbar. Ober was niet allert, hield ons totaal niet in de gaten om een drankje te kunnen bestellen. Twee keer ging mijn date daarom maar zelf aan de bar bestellen. Opeens kregen we ongevraagd de bon. Zonder een woord. Was wel netjes als hij vooraf had aangekondigd dat we nog een laatste drankje konden nuttigen omdat ze bijna gingen sluiten. Hij zei helemaal niks. Daarna kwam hij zonder een woord te zeggen het kaarsje bij ons aan tafel uitblazen. Duidelijk een gast die niet weet wat gastvrijheid betekent 🙁 We kwamen alleen wat drinken, dus verder geen ervaring, als straalde bet hotel luxe uit en zag de bar er heel gezellig uit.
Melanie Wolters
Google review · 3 maanden geledenMet mijn schoonouders hier geweest voor de verjaardag van mijn schoonmoeder. Schoonvader had in eerste instantie om 14.00 uur gereserveerd (3 weken vantevoren). In de tussentijd heet vanderValk 3x telefonisch contact opgenomen om het tijdstip te wijzigen, want, het kwam niet uit ivm paasbrunch. Uiteindelijk is het dan 15.00 uur geworden zodat er toch warm gegeten kon worden. Bij aankomst blijkt dat er weer eens geen rekening met de invaliditeit (rolstoel) van schoonmoeder is gehouden, lichte paniek bij personeel, want geen plaats. Dan wordt je vervolgens als je dan eindelijk een fatsoenlijke plek krijgt weer toegewezen erop geattendeerd dat het enkel mogelijk is om te lunchen van de “beperkte lunchkaart” ivm de drukte. Ondanks reservering en toezegging was het dus niet mogelijk om van de dinerkaart te bestellen. Belachelijk lang moeten wachten tussen de soep en het vervolggerecht. Eindstand; 95 euro lichter voor soep en een paar broodjes kroket die we ook thuis hadden kunnen maken. Afspraken, toezeggingen worden aan de laars gelapt. Wij komen hier nooit meer terug.

Van der Valk Hotel Heerlen
- Terworm 10, 6411 RV Heerlen, Nederland
- 045 560 1800